Anmälan och betalning
Du kan boka din resa på telefon, genom ett besök på vårt kontor eller via vår hemsida www.blaklintsbuss.se. Anmälningsavgiften är 500 kr per person för resor som är längre än tre dagar och betalas in samtidigt med beställningen av din resa. Slutlikvid ska vara Blåklintsbuss AB tillhanda senast 30 dagar före avresan.
Avbokning och avbeställningsskydd
Om du tvingas avboka din resa så ska detta ske snarast möjligt och innan resan. Blåklintsbuss AB:s frivilliga avbeställningsskydd kostar 50kr (1- dagsresor, 2- dagarsresor), 75kr (3- dagarsresor, konsertresor och teaterresor) och 160 kr (resor som är längre än 3 dagar). Avbeställningsskyddet kan endast tecknas vid beställning av resan och kan ej avbokas. Om du eller någon annan nära anhörig skulle bli sjuk före avresan är du skyddad från avbeställningskostnader mot uppvisande av läkarintyg, med undantag för en expeditionsavgift på 100 kr per person och kostnaden för avbeställningsskyddet.
På kryssningar med Viking Line gäller:
Bokningar gjorda fram till 31/12-2022r: Fri av/ombokning fram till 24 timmar innan avresetillfället. Därefter debiteras fulla beloppet.
Bokningar gjorda efter 31/12-2022: Avbeställningsskydd krävs, 50 kr/person dygnskryssning, 75 kr/person på destinationskryssningar.
Färdhandling
När du bokat din resa får du en färdhandling med bekräftelse på vilka tider och platser som gäller för avresan, samt övrig information som du behöver. Kontrollera att allt som står på färdhandlingen stämmer med den bokning du gjort. Eventuella felaktigheter måste anmälas omgående. Du ansvarar för att vi kan nå dig på det telefonnummer eller den adress du angivit vid bokningen. Obs! Färdhandlingen gäller som biljett, under förutsättning att slutlikvid erlagts, och ska medtagas på resan.
Betalningsalternativ online: Klarna
Vi använder Klarna Checkout som betallösning. Se nedan vilka betalalternativ som finns tillgängliga.
Genom att klicka på "Bekräfta Bokning" godkänner du Klarnas villkor samt våra köpvillkor
Vänligen observera att vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du får då en kopia på kreditupplysningen per post.
Mer information och fullständiga villkor om Klarnas betalsätt hittar du på klarna.com.
För information om din betalning, kontakta Klarnas Kundservice.
Du kan även se dina fakturor och dess betalstatus på klarna.com, under ”Mina sidor”.
Få först. Betala sen.
Få en faktura på ditt köp, som skickas per e-post till den angivna e-postadressen.
Fakturan har 14 dagars betaltid, men du kan själv välja att förlänga den.
När du väljer faktura övertar Klarna rätten att få betalt och din betalning av fakturan går därmed till Klarna.
Om du tidigare valt att ansluta dig till tjänsten Månadsfaktura kommer fakturan istället att inkluderas i din månadsfaktura i enlighet med de villkor som gäller för Månadsfaktura.
Betala direkt.
Betala direkt med ditt anslutna bankkonto, och verifiera dig med BankID.
Aktivera tjänsten genom att logga in hos Klarna via app eller hemsida.
Klarna kortbetalning.
Betala med kort i samband med ditt köp, och ange dina kortuppgifter.
Vidare verifiering med BankID kan skilja sig beroende på bank.
Inga kortuppgifter lagras hos oss, de sparas hos vår samarbetspartner Klarna. Kortbetalningar som hanteras av Klarna är PCI-DSS certifierade.