Vanliga frågor

Om du inte hittar svaret till din fråga, kontakta oss på info@blaklintsbuss.se eller ring oss på 0142-121 50.

Aktuella frågor

  • Kör ni Expressbuss till och från Stockholm från Östergötland?

    Nej, vi har efter pandemin fått ändrade förutsättningar på flera sätt som gör att det inte är möjligt i nuläget att köra expressbussen.

Bussrelaterade frågor

  • Finns det eluttag på bussen?

    Samtliga utav våra turistbussar samt skolbussar har någon form utav laddning monterad ombord. 
    Vissa har enbart eluttag och andra har enbart USB typ A monterat.

     

    USB typ C är just nu inte monterat i någon utav våra fordon.

  • Finns det WiFi på bussen?

    Våra turistbussar samt skolbussar utrustas med WiFi så snart det är möjligt efter leverans. Våra bredband levereras utav 3.

Reserelaterade frågor

  • Får man ett inbetalningskort när man beställer en resa från er egna reportoar?

    Nej, det enda man får är ett deltagarbevis med OCR-nummer samt Bankgironummer skrivet på från vårt bokningssystem.

    För att få ett inbetalningskort är enda möjligheten att betala via Klarna och välja faktura, i det fallet är det ett inbetalningskort på den fakturan.

  • Får man lämna saker kvar på bussen?

    Generellt på denna fråga är svaret: Ja. 

    De flesta utav våra körningar genomförs med samma buss och samma personal vilket då gör att det är möjligt att lämna kvar saker i bussen. 

    I få fall, oftast körningar i närområde utav vår utgångspunkt i Mjölby kan dock bussen återvända hem under tiden, och även då bytas ut mot en annan i enstaka fall. Detta meddelas i det fallet innan avstigning.

  • Kör ni till konserter i Göteborg från Norrköping?

    Nej, det gör vi tyvärr inte i dagsläget då en busschaufför inte kan klara sin arbetstid att köra Göteborg - Jönköping - Mjölby - Motala - Linköping - Norrköping och tillbaka till Mjölby. Dagen blir då för lång enligt kör och vilotidsreglerna.